territoryGroepstentoonstelling met Madison, Marcha van den Hurk, Jelle Rietveld,
Arjan Post en Paul Buijs 06/05/2018 - 03/06/2018 Klik op kunstwerk om te vergroten, omschrijving en prijs. / Click on artwork to enlarge, description and price.
madisonMarcha van den hurkJelle RietveldArjan postpaul buijs |
Van 6 mei t/m 3 juni 2018 presenteert ZERP Galerie Rotterdam de groepstentoonstelling 'Territory'. Kunstenaars Madison, Jelle Rietveld, Marcha van den Hurk, Arjan Post en Paul Buijs onderzoeken de dwarsverbanden tussen identiteit, perceptie en leefomgeving. Centraal staan territoria in letterlijke en figuurlijke zin: van droomwerelden en subculturen tot dagelijkse leef-omgevingen.
U bent van harte uitgenodigd voor de opening van de groeps-tentoonstelling Territory op zondag 6 mei 2018, van 15.00 - 17.00 uur. From 6 May until 3 June 2018 ZERP Galerie Rotterdam presents the group exhibition 'Territory'. Artists Madison, Jelle Rietveld, Marcha van den Hurk, Arjan Post and Paul Buijs explore interconnected themes such as identity, perception and living environment.. 'Territories' are approached in both a literal and figurative manner: from dream worlds and subcultures to everyday surroundings. You are cordially invited to the opening of the exhibition Territory on Sunday 6 May 2018, from 3 to 5 pm. |
DE KUNSTENAARs / THE ARTISTs

De werken van Madison (Woerden,1974) tonen een minimale, donkere, scherpe en aangrijpende wereld in een uitgesproken zwart-witte beeldtaal. Madison daagt de kijker uit kritische vragen te stellen over de aanwezigheid van waarheden in onze samenleving. Hij streeft ernaar het wrange, het eigenaardige en het erotische in een enkel beeld te vangen.
The works of Madison (Woerden, 1974) depict a minimal, dark, sharp-edged and yet touching world in an outspoken black and white visual language. Madison challenges the viewer to ask questions about the presence of truths and fictions in our society. The photographs show a strong desire to capture the gritty, the odd and the erotic at once.
Publicaties (selectie) / publications (selection): Madonna, Meet Madison - Your New Photographer (Huffington Post, September 2014)
The works of Madison (Woerden, 1974) depict a minimal, dark, sharp-edged and yet touching world in an outspoken black and white visual language. Madison challenges the viewer to ask questions about the presence of truths and fictions in our society. The photographs show a strong desire to capture the gritty, the odd and the erotic at once.
Publicaties (selectie) / publications (selection): Madonna, Meet Madison - Your New Photographer (Huffington Post, September 2014)

Marcha van den Hurk (Winterswijk, 1975) studeerde beeldhouwkunst en gemengde media aan de AKI in Enschede en deed een vervolgopleiding autonoom aan de DAI (Dutch Art Institute). Van den Hurk onderzoekt hoe de omgeving de identiteit van de mens bepaalt, maar ook hoe de mens zijn identiteit uit in het vormgeven van zijn omgeving. In haar multimediale werken belicht ze onder meer het individualistische bestaan van daklozen
Marcha van den Hurk (Winterswijk, 1975) studied sculpture and mixed media at the AKI academy for visual arts in Enschede and autonomous art at the Dutch Art Institute (DAI). Van den Hurk explores how the environment determines a person's identity but also how human beings express their identity by shaping their environment. In her multimedia works, she examines a.o. the individualist existence of homeless people in multimedia works.
Marcha van den Hurk (Winterswijk, 1975) studied sculpture and mixed media at the AKI academy for visual arts in Enschede and autonomous art at the Dutch Art Institute (DAI). Van den Hurk explores how the environment determines a person's identity but also how human beings express their identity by shaping their environment. In her multimedia works, she examines a.o. the individualist existence of homeless people in multimedia works.

Jelle Rietveld (Amsterdam, 1981) studeerde in 2016 cum laude af aan de Fotoacademie. In zijn serie ‘Death by Children’ brengt hij foto’s van versleten speelgoedpistolen samen met portretten van kinderen die spelen dat ze zijn neergeschoten. Het grafische spel van licht en schaduw en de verleidelijke kleuren staan in contrast met de implicaties van het beeld en roept vragen op over de grenzen van de kinderlijke fantasiewereld, spel en realiteit.
Jelle Rietveld (Amsterdam, 1981) graduated with honours from the Photo Academy in Amsterdam in 2016. In his series ‘Death by Children’, he brings together images of worn-out toy guns and portraits of children pretending to be shot. The graphic play of light and shadow and the seductive colours stand in striking contrast to the implications of the image, raising questions about the boundaries of the children’s phantasy world, play, and reality.
Jelle Rietveld (Amsterdam, 1981) graduated with honours from the Photo Academy in Amsterdam in 2016. In his series ‘Death by Children’, he brings together images of worn-out toy guns and portraits of children pretending to be shot. The graphic play of light and shadow and the seductive colours stand in striking contrast to the implications of the image, raising questions about the boundaries of the children’s phantasy world, play, and reality.

Uitgangspunt van het werk van Arjan Post (Maarssen, 1994) is de onmogelijkheid om als mens absolute ruimte waar te nemen. Hij studeerde in 2016 cum laude af aan de Fotoacademie. Tijdens ‘Territory’ presenteert hij zijn nieuwste video-installatie, ‘Walking’. Hij onderzoekt hierin het verschil tussen ‘absolute werkelijkheid’ en de werkelijkheid die wij waarnemen door een spel te spelen met onze verwachtingen en ons oriëntatievermogen.
The work of Arjan Post (Maarssen, 1994) departs from the notion that it is impossible for human beings to observe an absolute spatial reality. In 2016, he graduated with honours from the Photo Academy in Amsterdam. During ‘Territory’, Post presents his latest video installation, ‘Walking’. With this intriguing installation, he explores the difference between ‘absolute reality’ and the reality we perceive by playing a game with our expectations and our sense of locality.
The work of Arjan Post (Maarssen, 1994) departs from the notion that it is impossible for human beings to observe an absolute spatial reality. In 2016, he graduated with honours from the Photo Academy in Amsterdam. During ‘Territory’, Post presents his latest video installation, ‘Walking’. With this intriguing installation, he explores the difference between ‘absolute reality’ and the reality we perceive by playing a game with our expectations and our sense of locality.

Paul Buijs (Nijmegen, 1982) toont in zijn werk de wereld van de underground gay darkrooms en seksfeesten. Een wereld die normaal verborgen blijft, wordt nu helder verlicht aan het oppervlak gebracht. Zijn fotografie beweegt zich tussen documentair en autonoom. Vaak dragen de protagonisten in deze undergroundwereld maskers die verwijzen naar de hedendaagse popcultuur: het levert beelden op waarin fictie en rauw realisme samengaan.
Paul Buijs (Nijmegen, 1982) shows us the world of underground gay darkrooms and sex parties. A world that is normally hidden, is now brightly lit and brought to the surface. His style of photography hovers between documentary and autonomous. Often, the protagonists of this underground world are depicted wearing masks referring to modern-day pop culture, resulting in images in which fiction meets raw realism.
Paul Buijs (Nijmegen, 1982) shows us the world of underground gay darkrooms and sex parties. A world that is normally hidden, is now brightly lit and brought to the surface. His style of photography hovers between documentary and autonomous. Often, the protagonists of this underground world are depicted wearing masks referring to modern-day pop culture, resulting in images in which fiction meets raw realism.